Disneyland Paris viert al een tijdje, met allerlei acties, zijn 25 jarig bestaan. Ook nog deze zomer. Je ziet dan ook regelmatig promo’s verschijnen in magazines, op TV enz.
Maar dit keer valtl me naast de korting ook en vooral het thema op. Zij vieren tijdens de zomer met de #Marvel Superhelden : Iron Man, Captain America en Spiderman springen, soms bijna letterlijk, in beeld.
De generatie die de striphelden enkel via de originele comics kennen krijgen nu jonger gezelschap van zij die de helden via de wereld van Marvel Cinematic Universe ontdekt hebben. Sinds 2008 worden door de Marvel Studios met een strikte regelmaat films met hun helden op het groeiende publiek losgelaten.
De voorbije jaren was er de enorme hefboom die #Netflix aan de belangstelling gaf door de series die via een kleiner scherm de fans wisten te boeien.
«Disneyland Paris moet symbool staan voor « Disney » (the company nvdr) in Europa. Marvel was een belangrijke component die hier ontbrak. Het integreren in het programma van de superhelden is een logische stap die tegemoet komt aan de verdere uitbouw van de Europese vestiging.” laat Paul Lo Ré (senior manager marketing strategy) weten in een interview aan Le Parisien.
Bedoeling is een nieuw publiek aan te trekken. Met meer mannen, de fans van de superheroes en vooral zij die deel uitmaken van de generatie die geboren is in de jaren ’80 en ’90. De millenials. Jonge volwassen en niet noodzakelijk met kinderen. Een doelgroep die ook als ultra of super geconnecteerd wordt aanzien.
“Walt Disney” wil, als eigenaar van Marvel, met een eigen streaming on demand kanaal de super heroes een “echt platform” aanbieden. Maar dat is gepland voor 2019. Dus toch maar deze zomer naar Disneyland Parijs ?
Info : Disneyland Paris / Le Parisien / Ruddy Vinck